Wednesday, February 9, 2011

Monday, November 8, 2010
by;pdutama

salam kembali..nak tunggu blog baru belum kesampaian lagi terlalu sibuk dengan banyak perkara.

kerja dan dll.nak cari rezeki apa leh buat..dalam sebulan dua nie macam.macam hal jadi kat malaysia nie..besar sungguh dugaan allah kat rakyat malaysia nie..tapi alhamdullilah ia masih tekawal lg..kemalangan ngeri,banjir besar,kes bunuh macam.macam di dada akhbar..

politik pun banyak mengambil tempat..prk galas,bt sapi dan pemilihan pkr..dan.macam2 telahan para pekomen poltik,rakyat,blogger..macam2 isu diutarakan...yang pasti nya puak umno bn amat gembira sekali dalam hal nie..
sebenar nya senang jer untuk pakatan rakyat...jgan meratapi kekalahan prk tersebut..kuat kan azam dan gerakan kerja pada setiap dun dan parlimen.diharap semua ahli parlimen dan ahli dun mulai hari ini turun lah kebawah..jangan sombong.dan.pergilah setiap kampung,taman,estet.dll..tunjukan muka, tanya masalah rakyat.
dan jangan ikut stail umno bn bila masa prk baru nak nampak muka dan hulur sumbangan.

bemula dari sekarang kita kena adakan banyak program masyarakat dan para yb semua hendak lah terlibat sama sekali,tunjukan keiklasan kita untuk menabur bakti tak kira masa.masyrakat memandang dan menilai apa yg parti dan yb buat...tekad kan semangat untuk memulakan ini semua.para pegundi yg belum mendaftar juga harus ditingkat kan cari seluruh pelusuk taman,kampung dll tempat...kerah kan semua tenaga parti pada setiap minggu adakan sedikit program yg ada mesra pada rakyat..jangan asyik buat ceramah besar jer...tapi hajat sebenar tak sampai pada sasaran..

kita kena fokus dan buat satu target pada golongan sasar,baru apa yang kita buat menjadi,contoh kalau kita buat ceramah,kadang2 hanya penyokong kita jer yang datang,yang atas pagar dan tak beparti tak kita pedulikan kiranya kita nie macam syok sendiri...kita juga kena banyakkan risalah2 tentang kejayaan negeri yang diperintah pakatan..buat dalm bentuk yang ringkas supaya rakyat berminat dan mebaca risalah tersebut

jadi aku rasa setakat nie dulu nanti dilain masa jika aku ada kelapangan aku akan berkongsi lagi

 

Friday, September 24, 2010

PENGENALAN DIRI

A'kum semua. Buat pengetahuan semua blog tomato susu tidak sama sekali ada kena mengena dengan blog ini. Sebab bloger tomato susu banyak menciplak blog bagan untuk kepentingannya.

Dimaklumkan bahawa blog ini adalah blog yang sama iaitu semasa ketika pilihan raya Bagan Pinang yang lalu.Segala penulisan yang dilakukan selepas pilihan raya bukan hasil nukilan pemilik asal blog ini tetapi sekarang Pemiliknya akan kembali mencoretkan kata-kata untuk tatapan semua.

Sekian, Terima Kasih.

JAMUAN HARI RAYA

Hari ni kat tempat kerja aku ada jamuan hari raya. Kena bayar RM5.00 seorg. Tapi tak ramai yang datang. Makanan banyak nampak meriah tapi tak ramai yang datang. Bila nak mula program tak ramai nak tolong pasang khemah. Bila dah habis program tak ramai juga yang nak tolong. 


Dah lah tu memilih lak nak buat keje. mmmmm .Siapa yang kurang bangkang kenalah buat kerja yang orang lain tak suka buat basuh pinggan ke? Nama aku naik pulak tu kena basuh pinggan? Aduh semalam aku dah banyak basuk pinggan. Hari ini kena lagi macam aku sorang saja yang keje kat situ.

Panas pulak hati aku. Bila tak ada orang kat office aku yang jaga office. lepas jaga office aku pulak kena denda sebab tak duduk lama kat tempat jamuan sebab duduk kat office. Adil ke?

Ambil kesempatan je dia orang ni. Bagilah sebarang komen!!!

Thursday, September 23, 2010



Datang ziarah baganutama

selamat hari raya maaf zahir dan batin walaupun lambat tapi hati sedikit terubat dapat menulis sedikit diblog nie....rindu sangat nak menaip tpi apa kan daya......

terlalu sedih tentang apa yang menimpa di blog baganutama nie.......

ada kesempatan akan aku coretkan kisahnyanya di blog nie....nanti kan kemunculan cerita2 yang hebat........

 lawan tetap lawan..........

Tuesday, June 15, 2010


Projek Langgar Hadi 2010 (Cubaan 1)



Oleh : AdukaTaruna

Alhamdulillah, walau pelbagai rintangan, Allah izinkan kami (Kumpulan Langgar Hadi) bertemu di sini (Pengkalan Chepa) untuk satu cabang kecil gerakan menegakkan Islamic State.

Malam itu, kami berjaya melancarakan 2 cubaan. Dan demi Allah, selagi hati kami tidak dibolaj-balikkan Allah, atau Hadi sudah kaizen, atau yang mana dulu, atau sehingga sesuatu yang didatangkan Allah tanpa diduga, kami tidak akan mengalah.

Kami akan merangkak walau dalam kemiskinan dan kekurangan demi menjatuhkan batu penghalang kepada kemajuan dan kehampiran Islamic State di Malaysia tercinta ini. Insyaallah.

Wallahulam.

Friday, June 11, 2010



Poster Panas Dibagan Pinang

oleh peedee utama :


salam semua,aku dah lama bonar tak menulis kat blog nie,pada hal aku yg mula2 glamour kan blog nie tapi si ali kacak lak yg lebih2. Poyo boto la.
bab tajuk n gambar kat atas tu,aku nak rakyat malaysia ulas lah.aku betul2 terperanjat bila pagi2 buta dah penuh kat kawasan dlam dun bagan pinang.dari kawasan pantai hingga semua pehentian bas penuh gan poster tersebut..apa nak jadi daa...

aku tepun budak2 pemuda umno klau ia pun umno kaw t kemang nak luluskan jangan lah nak heboh2,tapi ramai yg menafikan,kami tentang semua tu......aikkk tapi napa poster besepah bai?tak kan kena dajal kot.

aku tepon lak ketua wanita umno bagan pinang,dia pun menafikan perkara tersebut.malah dia menentang habis-habisan pasal lesen judi nie siap gan takbir lg kat aku dan ucapkan terima kasih kerna beritahu sal poster tesebut,tapi mula2 aku marah juga ada ker dia kata budak2 pas buat......siput punya org..

tapi bila aku ckap elok2 gan dia,puan tersebut minta maaf sebab kata2 nya tadi.....dia ucapkan terima kasih sebab siang2 beritahu kat dia,dia nak suruh budak2 pmuda turunkan poster tu,aku pun apikan dia cepat buat ari ni jumaat,karang time orang sembahyang jumaat nampak makin tinggi saham pas n pakatan rakyat..

kalau semua budak2 umno dan ketua wanita menafikan,tak cukup gan itu,aku dengan ini nak kan umno bahagian teluk kemang keluarkan satu kenyataan menentang sekeras-kerasnya pada kerajaan atas kelulusan lesen judi tersebut,jgan cakap jer lebih.parti pas dan rakan2 pkr dan dap menafikan kami terlibat dalam terbitan poster tesebut..

jadi aku harap pegundi dun bagan pinang dapat menilai apa yang tersirat dan mainan politik umno dan barisan nasional khususnya....






































































No comments:

Post a Comment