Thursday, July 14, 2011

SIAPA LEBIH HANTU - ANWAR @ PUAD ZARKASHI??

periapahit
Apabila membaca artikel Puad Zarkashi bertajuk “ Lawan Anwar Seperti Lihat Hantu” menunjukkan punca kenapa taraf pendidikan Malaysia semakin merosot di dunia. Dengan bermenterikan mahyuddin dan puad sebagai timbalannya, memang sahlah apabila si Bahlul dan si Bangang menjadi menteri dan timbalan, beginilah hasilnya.


Dalam artikel tersebut, Puad menyatakan bahawa Anwar perlu dilawan dengan pembongkaran, pendedahan, persepsi dan ketegasan. Jika tidak konco-konconya akan naik minyak.

Pada hakikatnya, semua cara baik pembongkaran, pendedahan, persepsi dan ketegasan telah digunakan untuk melawan Anwar. Sehingga kini, konco-konconya masih lagi belum naik minyak. Yang naik minyak ialah puak UMNO dan kerajaan BN. Naik minyak (amuk@marah) kerana segala pembongkaran, pendedahan, persepsi dan ketegasan dapat dipatahkan dengan senang oleh Anwar kerana beliau berada dipihak yang benar. Naik Minyak (naik harga minyak) kerana kerajaan BN nak mendahulukan rakyat.

Tidak pernah pihak pembangkang berkata mereka semuanya betul tetapi puak-puak Puad lah sering berucap mengatakan tindakan mereka betul. Setiap hari, puak-puak Puad menggunakan semua mediamassa untuk menghentam Anwar siang dan malam.

Puad mengakui bahawa pelakon yang hebat boleh menangis mengeluarkan air mata penuh satu mangkuk atau melakukan aksi keras seorang hero penyelamat walaupun sebenarnya dia tidak pernah belajar silat, kungfu atau karate. Ada yang hidupnya bergelumang dengan skandal tetapi dalam filem dia boleh melakonkan watak alim atau guru agama.

Pelakon-pelakon yang Puad cakap ada didalam kumpulan beliau sendiri. Mahathir menangis dengan ungkapan “dah lama dah….dah lama dah” lepas tu terus menjadi Presiden UMNOK dan PM selepas dipujuk oleh puak-puak Puad diketuai oleh Rafidah “why..why…why???”. Pada hakikatnya, kita ketahui Mahathir merupakan orang yang tegas dalam semua tindak-tanduknya. Kalau A maka A lah jawapannya dan kalau B, maka B lah jawapannya. Apabila Mahathir belakon, A menjadi B dan B menjadi C. Itulah pelakon airmata hebat UMNOK.

Puak-puak Puad juga memiliki pelakon aksi keras seorang hero penyelamat. Pelakon seperti KJ, Azeez Putra, Naina Marican dan Lokman Nor Adam. Mereka ini berdegar-degar mempelihatkan diri sebagai hero penyelamat tetapi baru 200 meter berjalan dah lari lintang pukang… Lokman Nor Adam tu lupa bahawa ketika dia didalam Keadilan dahulu, beliau sering dilindungi oleh pendokong-pendokong reformasi tetapi dalam drama “PATRIOT” beliau lari kebelakang. Ini yang dikatakan tak tahu kung fu nak berkung fu. Diambil lagi dengan jaguh silat mulut Negara, Pendekar Berahim…. Sanggup perang salib tapi pergi dok bawah selimut kat rumah. Kononnya 50 buah bas tersangkut diluar Kuala Lumpur.. bukankan semua permit bas tambahan dah dibekukan pada hari tersebut. Jadi janganlah nak perbodoh rakyat.. perbodoh Puad bolehlah.. Akhir sekali diambilnya Mahaguru sebagai pelakon tambahan seterusnya. Kononnya akan bermandi darah dengan para demostari akhirnya bayang pun tak nampak.

Dalam puak Puad juga memiliki ramai pelakon yang ada skandal tetapi berlakon watak alim atau guru agama. Rahim Tamby Cik yang ada skandal kini berlakon alim dalam kes video yang kononnya melibatkan Anwar. Yang hairannya sampai hari ini, kenapa polis tidak membuat penangkapan. Ini adalah kerana Rahim Tamby Chik itu pelakon UMNOK yang memegang watak alim dan drama tu sebenarnya adalah untuk memberi persepsi buruk tenang Anwar seperti mana yang Puad katakan cara-cara untuk melawan Anwar.

Jika Puad berkata watak sebenar pelakon tidak boleh dinilai ketika dia berlakon diatas pentas dan perlu dinilai dibelakang pentas, saya amat bersetuju..

Kita lihat pelakon-pelakon UMNOK, hampir 2 minggu sebelum 9hb. Menyatakan penemuan pelbagai barangan untuk rusuhan oleh peserta himpunan bersih. Dari parang hinggalah bom, dikaitkan dengan himpunan bersih. Kini setelah 4 hari berlalu dimanakah kes-kes itu? Ketua Polis Negara, Timbalannya, Hishamuddin The Kerisman, Tim. Ketua Polis Kuala Lumpur merupakan pelakon yang tidak boleh dinilai ketika berada diatas pentas. Kita kena menilai mereka dibelakang pentas.

Memang banyak yang kita tidak tahu tenang Anwar tetapi didalam masa yang sama banyak yang diberitahu tentang Anwar. Pelbagai tuduhan dibuat kononnya perhimpunan ini ditaja dan memiliki akaun khas di Allianz bank pada hal kalau itu kebenarannya, pihak bank polis dengan bantuan Bank Negara boleh membuat pengesahan dan pertuduhan. Ini tidak… hanya omongan kosong… lain lah kalau duit itu dibawa seperti Mat Taib di Australia dulu… Itu pun terpaksa mengaku tak faham bahasa inggeris bila ditahan disana. Ini lah pelakon-pelakon yang dikatakan oleh Puad.

Apabila Puad mengatakan lakonan hebat Anwar dalam perhimpunan Bersih 2.0, saya ingin mengatakan bahawa lakonan lebih hebat dilakukan oleh NAJIB iaitu ketua Puad. Ketika Bersih menghampiri 9hb. Najib dengan para pelakon tambahan seperti Muhyiddin, KPN, TKPN, Hishamuddin, Berahim Perkasam, Khairy Patriot dan juga Mahaguru Omar Din Semput begitu beria-ia mengecam perhimpunan ini sehingga meminta campurtangan DYMM SPB YDP AGONG. Apabila DYMM SPB YDP AGONG menitah supaya perhimpunan jalan tidak dilakukan dan kerajaan perlu memberi keadilan kepada rakyat dan menyelesaikan isu melalui perbincangan, gerombolan puak Puad lah yang berlakon kononnya BERSIH derhaka kepada YDP AGONG. Maka muncullah pelakon hebat atau adiwira bagi Puad iaitu NAJIB yang menawarkan MANA-MANA STADIUM untuk berhimpun asalkan bukan dijalanan dengan jaminan berteriaklah sampai pagi tiada orang nak peduli. Setelah mengadap YDP AGONG dan mendapat perkenan Baginda, maka BERSIH bersetuju berhimpun di Stadium Merdeka. Apa yang berlaku, NAJIB dan HISHAMUDDIN mula berdalih dengan mengatakan BERSIH pertubuhan haram dan tidak boleh memohon permit. Apa ke jadah kalau jam 10 pagi kata boleh guna stadium, jam 3 petang kata tak boleh… Siapa pelakon hebat?? Anwar ke Najib….? Kata gerombolan Puad, Stadium Merdeka perlu dijaga martabatnya, tapi kalau Justin Timberlake mahu menggunakannya silakan…sebab Justin Timberlake adalah nasionalis Malaysia yang terunggul berbanding Datuk A Samad Said.

Lepas tu Hishamuddin The Kerisman pula kata kalau stadium diluar Kuala Lumpur dan dinegeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat boleh diberi permit. Apa lu punya cerita…? Kalau haram semua tempat haram… ini tidak…sini haram sana halal… apa la bangang punya pelakon kesukaan Puad. Yang sebenarnya, Hishamuddin The Kerisman lupa bahawa 2/3 wakil rakyat Kuala Lumpur adalah dari Pakatan Rakyat, jadi sebenarnya kalau dari segi demokrasi, Kuala Lumpur hak Pakatan Rakyat.

Puad bertanyakan apakah kayu ukur Anwar untuk mengatakan perhimpunan Bersih 2.0 berjaya dan mencapai matlamat. Kalau Patriot dengan hanya kehadiran hanya 300 orang dengan bantuan Mat Bangla dan Mat Pakistan dan hanya mampu berarak 200 meter sahaja sudah mengatakan bahawa matlamat mereka sudah tercapai… Inikan pula puluhan ribu manusia yang hadir dengan kekangan polis dan sesuatu yang tidak pernah dilakukan iaitu memeriksa bilik hotel pada malam sebelumnya gagal menahan kehadiran peserta himpunan. Kejayaan himpunan bersih adalah tiada parang atau bom ditemui semasa perhimpunan dijalankan. Tiada seorang pun anggota polis cedera…itulah kejayaan perhimpunan ini.

Akhir sekali, apabila Puad mengatakan bahwa orang yang paling kecewa ialah Anwar, itu merupakan statement yang paling bangang sekali yang dikeluarkan oleh Puad. Sebenarnya, yang paling kecewa ialah Najib dan juga gerombolan Puad. Mereka kecewa kerana dengan pelbagai kekangan, mereka masih mampu untuk hadir berhimpun bersama. Najib dan gerombolan Puad tahu bahawa sekiranya tiada imbuhan diberikan maka tiada orang mahu menyertai perhimpunan anjuran UMNOK. Himpunan 1 juta belia walaupun mendapat permit dan diberi kemudahan tak sampai 10 ribu yang hadir. Dikala Najib serta gerombolan Puad, menghadapi Bersih, mana MCA, GERAKAN, MIC, PPP dan lain-lain parti komponen BN yang menyertai Najib. Dipihak Bersih, kehadiran kaum Cina, India dan juga dari Sabah menunjukkan semangat perhimpunan Bersih. Tidak dapat dinafikan bahawa Melayu lebih ramai dari kaum lain tetapi kalau kaum cina keluar beramai-ramai pada hari itu, maka pihak gerombolan Puad akan mengatakan bahawa BERSIH sudah diserapi oleh komunis. Ini sudah pun diakui oleh pihak polis sebelum ini kononnya BERSIH sudah diserap oleh fahaman komunis kononnya.

Sebelum saya terlupa, Puad menyatakan 2,400 aduan dibuat bagi perhimpunan bersih ini menunjukkan bahawa Bersih tidak mempunyai sokongan, tetapi dalam masa 4 jam sahaja di facebook, 100,000 orang mahu Najib meletak jawatan sebagai PM. Mana lebih banyak 2,400 aduan atau 100,000 orang. Pekedai Melayu menutup kedai di Jalan TAR kerana Polis mengatakan Melayu BODOH… tetapi pekedai cina dijalan pudu dan Bukit Bintang tetap berniaga seperti biasa kerana mereka tidak termakan dengan hasutan gerombolan Puad. Peniaga Cina menutup kedai di Jalan TAR sebab Polis dah tutup semua jalan tetapi KFC, MC Donald dan lain-lain kedai fast food masih buka dan membuat keuntungan berganda pada hari tersebut.

Jadi pada hakikatnya, Puad sekadar membuka pekong didadanya sendiri. Sebagai Timbalan Menteri Pelajaran, beliau seharusnya memberi ulasan atau menulis artikel yang lebih baik sesuai dengan jawatan beliau. Sebab itulah sistem pendidikan Negara sekarang kucar kacir kerana mempunyai Menteri dan Timbalan yang bengap.

Kebenaran terserlah dalam video “Perhimpunan Bersih 2.0 Berita Sebenar Dari TV Singapore(medium_VP8-Vorbis)” dan “Truth that Cannot Be Covered - Bersih 2.0 09_07_2011(medium_VP8-Vorbis)”

Apabila menonton video tersebut, maka saya mahu menukar nama Puad Zarkashi kepad Puad Zakar takdak Isi. Sekarang siapa lebih hantu? Anwar atau PUAD ZAKAR TAKDAK ISI.

No comments:

Post a Comment