Tuesday, July 3, 2012

Nizar Hebat VS Najib pondan. PR hebat BN tertekan!

Berakhirlah sudah Demam bola Euro 2012 dengan Sepanyol berjaya menjuarai kejohanan dengan membelasah Italy 4 – 0. Muda mudi tua kecik yang giler bola sanggup bersengkang mata berjaga malam kerana nak nonton bola.
Bercerita pasal bola hari ini saya terjumpa gambar dua ahli politik Malaysia tengah main bola, keduanya dikira tokoh hebat dalam politik tanah air . Kebetulan nama kedua tokoh ini juga bermula dengan huruf “N” iaitu Najib dan Nizar, kira kira empat tahun yang lalu, dua watak ini telah menjadi suatu yang penting buat politik negara apabila berlaku satu rampasan kuasa di negeri Perak yang diketuai oleh Najib dan kuncu kuncunya..
Kisah rampasan kuasa oleh Najib yang lagak seperti seorang “HERO” menjadi buah mulut orang ramai dan permerhati luar kerana banyak perkara ganjil dari segi perundangan dan perlembaggan telah dinodai oleh nya menyebabkan kerajaan sah yang diketuai oleh Nizar tumbang angkara keserabutan didalam bidang kuasa Legeslatif,eksekutif dan kehakiman (separation power).Isu rampasan kuasa itu tak akan dilupai oleh penyokong pakatan rakyat Perak semua.PRU 13 ini insyallah Pakatan Rakyat Perak akan berazam menawan kembali negeri Perak dari tangan lanun .
Oleh kerana isu rampsan kuasa di Perak telah menjadi sejarah hari ini saya nak tunjuk gambar istimewa untuk ditonton anda semua iaitu gambar dua ahli politik yang nama bermula pada huruf ” N” sedang bermain bola.Mula aku cerita hebatnya mantan MB Perak YB Nizar bermain bola “tak sangka aku ada skill dan bertenaga,hebat mengelecek dan memgawal bola pun cukup cekap,kalau anda tak caya tengok la gambar dibawah aksi Nizar dengan skillnya,
Oppss!! tapi gambar yang paling bawah sekali ptuihh… macam pondan jalan Cow kit, gambar asli lagi real Najib Monggol sepak bola …AuwWWW kata najib , Ha ha ha biar gambar itu berbicara ,aku bukan nak ngutuk Najib dan membodek Nizar tapi bila gambar tu aku terjemahkan nampak kehebatan dan kaki bangkunya dua orang Dato ” N ” ha ha ha.
Najib memang tersohor dari dulu sebagai wakil rakyat dan memegang berbagai jawatan didalam kabinet.Tetapi bila kita bicara siapa Nizar sebelum menjadi MB Perak aku jamin seorang pun tak kenal beliau.Kini sebut nama Nizar pasti tua muda jantan betina kenal siapa Nizar.Bila jumpa orang cina di Perak kalau ditanya siapa MB Perak jika PR menawan Perak dengan pantas mereka jawap Nijar ma….dalam loghat cina.
Sepak bola macam pondan inilah perumpamaan aku kepada dato “N” mp Pekan kerana sampai sekarang takut nak bubar parlimen, jarang berlaku dalam sejarah politik negara bila mana kerajaan Bn menunggu sehingga genap 5 tahun tempoh kuasa. Kebiasaannya paling tidak tahun keempat pasti Parlimen dibubarkan untuk memberi lalun kepada pilihanraya untuk memilih mandat baru .
Najib kini sindrom “kaki letak atas bahu” bukan tangan atas bahu kerana mencari waktu yang sesuai untuk beliau membubarkan dewan tetapi hingga kini tak kunjung tiba. Duit dah banyak dilaburkan pada rakyat tetapi bila dapat risikan BN akan tewas mungkin ini menyebabkan Najib takut bubar Parlimen dan akan mengunakan mandat penuh sehingga 5 tahun.
BN sekarang dalam keadaan bertahan manakala PR dalam keadaan menyerang dengan bola di kaki penyerang PR bernama Nizar yang memakai jersi nombor sepuluh.Kini Pasukan PR sedang mendahului BN 3 – 0 dan masa permainan hampir tamat hanya menunggu tiupan wisel sahaja. Bila tiup wisel maka ngundila kita weh ha ha ha ha ..end.
ha ha ha layan le gambor dibawah..

No comments:

Post a Comment